Langsung ke konten utama

MENGENAL BENTUK SOAL AKM LITERASI UNTUK PERSIAPAN EHB-BKS 2021

MENGENAL BENTUK SOAL AKM LITERASI UNTUK PERSIAPAN EHB-BKS 2021

Selain belajar denan rajin dan berdo’a, tentu siswa-siswa kelas XII harus mengenal bentuk-bentuk soal AKM yang akan dilaksanakan bulan Maret mendatang yang yang diracik dengan nama EHB-BKS (EVALUASI HASIL BELAJAR BERBASIS KOMPUTER DAN SMARTPHONE) agar diri kalian lebih siap dalam menghadapi EHB-BKS sehingga mendapat hasil yang maksimal dan memuaskan. Maka dari itu, yuk baca penjelasan soal-soal AKM di bawah ini, lengkap dengan contohnya. Baca sampai selesai ya.......!

Adapun bentuk-bentuk soal-soal AKM adalah sebagai berikut:

  1. Pilihan Ganda (PG)

Pada soal PG ini tentu bukanlah hal yang asing bagi siswa, karena sebelum-sebelumnya sudah biasa dilaksanakan, yaitu soal pilihan ganda yang memuat satu jawaban yang benar. Pilihan yang tersedia  yaitu ada 5 (a, b, c, d, e). Jadi cukup memilih satu jawaban yang benar.

  1. Pilihan Ganda Kompleks (PGK)

Pada soal PGK siswa disajikan beberapa pernyataan yang harus dijawab dengan memilih ya atau tidak/ benar atau salah. Biasanya memilih tanda cek (√) pada kotak, dan jawabân benar lebih dari satu jawaban.

  1. Menjodohkan

Pada soal MENJODOHKAN siswa dituntut bisa menjodohkan, menyesuaikan, dan menghubungkan dua pernyataan yang disediakan. Pertanyaan sebelah kiri berupa pokok soal, sebelah kanan berupa jawaban. Jadi siswa memilih jawaban yang sesuai dengan pertanyan atau pernyataan yang ada. 

  1. Isian singkat/Jawaban singkat

Pada soal ISIAN SINGKAT siswa harus menjawab dengan jawaban singkat. Jawaban singkat ini bisa berupa angka, nama/benda, kata-frase yang sudah pasti. Jadi jika jawabn salah tentu tidak ada skor/ poin, berbeda dengan uraian.

  1. Esai/uraian

Pada soal ESAI/URAIAN siswa harus mejawab dengan soal-soal dengan jawaban yang terurai berdasarkan hasil analisis yang disajikan pada soal.

Catatan: 

Semua soal AKM pasti didahului dengan stimulus (ada teks/gambar/grafik/tabel yang harus dibaca oleh siswa sebelum mennjawab soal). 


Untuk lebih jelasnya silahkan baca contoh-contoh soal AKM di bawah ini. Tapi mohon maaf ya adik-adik, contohnya mapel Bahasa Madura. 

CONTOH SOAL-SOAL AKM LITERASI

1. Pilihan Ganda (PG)

Èyatorè maos bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!

Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’ polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana kellas 2 SMP.  Sanaos satarètan nangèng ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’ rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo, jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.

 

Parèbhâsan sè artè’èpon satarètan sè ta’ paḍâ bâtegghâ neng bâca’an è attas èngghi ka’ḍinto ....

a.    polong eppa’ polong embu’

b.    tèndhâk tandhukkèpon

c.     akantha bhelling kaojhânan

d.    ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna

e.    cab-ocabhânna rèng seppo

Jâwâbhân : D

2. PILIHAN GANDA KOMPLEKS JAWABAN LEBIH DARI 1 (PGK-L1)

Èyatorè maos petthèghân bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!

Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’ polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana kellas 2 SMP.  Sanaos satarètan nangèng ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’ rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo, jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.

          Manabi mangkadhâ asakola, Ana serrèng ta’ neḍḍhâ manabi taḍâ’ jhuko’na. Amarghâ ca’èpon Ani jhuko’ jhujhujjuna nasè’ sè tako’. Dhinèng Ani ta’ bâng-tobâng neḍḍhâ sabellunna mangkat asakola, dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi, amarghâ ghângan malorghâ ka gherrungan.

Sè tamaso’ kèrata bhâsa neng bâca’an è attas èngghi ka’ḍinto ....

a.    tèndhâk tandhukkèpon

b.    jhuko’ (jhujhujjhuna nasè’ sè tako’)

c.     akantha bhelling kaojhânan

d.    marongghi (macalèrong ka ghighi)

e.    ajm sapatarangan ta’ paḍâ buluna

Jâwâbhân :

B, D

3. PILIHAN GANDA KOMPLEKS BENAR SALAH (BS-1)

Èyatorè maos bâca’an ka’ḍinto!

Halim mènangka sala sèttong na’-kana’ lancèng sè kaonang anḍhâp asor tor salagghi’ ngokowè tatakrama adhât parnata kona. Abâ’na salagghi’ kellas  X SMA. Tèngka lakona saè jhughân bhâsana cè’ alossa. Abâ’na ta’ onèng masongkan pangghâliyânna rèng seppona. Ta’ onèng rassana lècèk ḍâ’ rèng seppona jhughân ḍâ’ orèng laèn, amarghâ èmot ḍâ’ ḍhâbuna guruna, jhâ’ orèng jhujhur matè ngojhur.

È sèttong bâkto, sabellunna mangkat asakola, nèngalè emma’na maranta dhâghânganna lajhu nyandher nolongè maranta. Emma’na pas aḍhâbu, "Ella ta’ osa na’, bâ’na ḍâgghi’ tellat sè asakola’a." Halim ajâwâb, "Bhunten ta’ aponapa, Ma’."

Saamponna lastrè sè nolongè, Halim nyongkem ḍâ’ rèng seppona, amèt kaangghuy mangkat asakola. "Kaulâ mangkadhâ, Ma’." Emma’na aḍhâbu, "Iya Na’, perrèng malang è songay, ngastètè è jhâlân yâ." Halim nyambhit polè, "Èngghi ma’, jhughân kaulâ samangkèn ulangan Bhâsa Madhurâ, nyo’ona du’aèpon malar moghâ kèngènga hasèl sè saè." Emma’na aḍhâbu polè, "Iyâ na’, masthè, malar moghâ ollèya nilai bhâghus. Sènga’ yâ, ngalakonè ulangan jhâ’ angkalowang kènè’, jhâ’ ru-kabhuru, ḍâgghi’ lalakonna bâ’na kerras ta’ akerrès."

Oca’ perrèng malang è songay, angkalowang kènè’ neng bâca’an kasebbhut tamaso’ bhângsalan. Lerres ponapa sala?

Jâwâbhân :

Lerres (Benar)

 

4. PILIHAN GANDA KOMPLEKS BENAR SALAH LEBIH 1 JAWABAN (BS-L1)

Èyatorè maos bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!

Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’ polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana kellas 2 SMP.  Sanaos satarètan nangèng ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’ rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo, jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.

          Manabi mangkadhâ asakola, Ana serrèng ta’ neḍḍhâ manabi taḍâ’ jhuko’na. Amarghâ ca’èpon Ani jhuko’ jhujhujjuna nasè’ sè tako’. Dhinèng Ani ta’ bâng-tobâng neḍḍhâ sabellunna mangkat asakola, dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi, amarghâ ghângan malorghâ ka gherrungan.

          È sèttong bâkto bâḍâ tatèngghun, èngghi ka’ḍinto addhuwân/ lomba thongthong. Sè kaḍuwâ amèt ḍâ’ rèng seppona nèngalana thongthong, kalabân atorra Ani, ’’Pa’, Bhu, manabi èparèngngaghi kaulâ terro nèngalana thongthong.’’ Eppa’na marèksanè, ’’È ḍimma Bhing?’’ ‘’È Songennep Pa’.’’ Atorra Ani. Dhinèng Ana namong neng-enneng, ta’ mator sama sakalè. Eppa’na aḍhâbu sambi aparèng obâng mènangka sango, ’’Iyâ Bhing, senga’ perrèng malang è songay, tè-ngatè è jhâlân yâ, sarta molèna jhâ’ lem-malem. Wa’ abhâreng anomma, anomma so bhibbhi’na nègghuwâ kèya.’’ ’’Èngghi Pa’.’’ Atorra  Ani. ’’Panjhennengngan ta’ ngoladhâna Pa’, Bhu?’’ Ani atanya. ’’Enjâ’ engko’ matoro’a ghuring gheḍḍhâng yâ. Nyaèna ampo kasokan polana.’’ Ḍhâbuna èbhuna. ’’Èngghi Èhu.’’ Atorra Ani.     

        Sè kaḍuwâ samè mangkat asareng anomma tor bhibbhi’na kaangghuy nèngal thongthong è kottha. Eppa’na tor emma’na Ani sareng Ana ongghu-ongghu ngastètè aburuk tor ajâgâ pottrana. Jhâ’ sakènga ta’ asareng anomma, sè kauḍuwâ ta’ èparèngngngaghi kaangghuy nèngal thongthong bâjâ malem. Amarghâ ghâḍhuwân pottra parabân ca’èpon eppa’na Ani bârâkay mowara, bhâbhâjâ, akantha nyabâ’ tellor è bâtton.

Talèktèghi Jhâjhârbâ’ân è bâbâ ka’ḍinto.

Tantowaghi lerres sala!

 

No

Jhâjhârbâ’ân

Pèlèyan

Lerres

Sala

a

Akantha bhelling kaojhânan tamaso’ parèbhâsan.

 

 

b

Anḍhâp asor tamaso’ oca’ camporan sè ghâḍhuwân artè tabhâlik.

 

 

c

Perrèng malang è songay tamaso’ parèbhâsan.

 

 

d

Tèndhâk tandhuk  tamaso’ contona oca’ camporan sè ghâḍhuwân artè samè.

 

 

 

Jâwâbhân :

2a lerres (benar)

2b sala (salah)

2c sala (salah)

2d lerres (benar)

 

5. SOAL MENJODOHKAN

Èyatorè maos bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!

Halim mènangka sala sèttong na’-kana’ lancèng sè kaonang anḍhâp asor (1) tor salagghi’ ngokowè tatakrama adhât parnata kona.(2) Abâ’na salagghi’ kellas  X SMA. Tèngka lakona saè jhughân bhâsana cè’ alossa. Abâ’na ta’ onèng masongkan pangghâliyânna rèng seppona. Ta’ onèng rassana lècèk ḍâ’ rèng seppona jhughân ḍâ’ orèng laèn, amarghâ èmot ḍâ’ ḍhâbuna guruna, jhâ’ orèng jhujhur matè ngojhur. (3)

        È sèttong bâkto, sabellunna mangkat asakola, nèngalè emma’na maranta dhâghânganna lajhu nyandher nolongè maranta. Emma’na pas aḍhâbu, "Ella ta’ osa na’, bâ’na ḍâgghi’ tellat sè asakola’a." Halim ajâwâb, "Bhunten ta’ aponapa, Ma’."

Saamponna lastrè sè nolongè, Halim nyongkem ḍâ’ rèng seppona, amèt kaangghuy mangkat asakola. "Kaulâ mangkadhâ, Ma’." Emma’na aḍhâbu, "Iya Na’, perrèng malang è songay,(4) ngastètè è jhâlân yâ." Halim nyambhit polè, "Èngghi ma’, jhughân kaulâ samangkèn ulangan Bhâsa Madhurâ, nyo’ona du’aèpon malar moghâ kèngènga hasèl sè saè." Emma’na aḍhâbu polè, "Iyâ na’, masthè, malar moghâ ollèya nilai bhâghus. Sènga’ yâ, ngalakonè ulangan jhâ’ angkalowang kènè’,(5) jhâ’ ru-kabhuru, ḍâgghi’ lalakonna bâ’na kerras ta’ akerrès."

Èyatorè tantowaghi pasanganna ra-okara sareng ca’-oca’ è bâbâ ka’ḍinto kalabân lerres!

Ra-okara

Ca’-oca’

a.     Okara è sabellunna kapèng 1 tamaso’ ....

(1)   okara kakanthèn

b.     Okara è sabellunna kapèng 2 tamaso’ ....

(2)   bhângsalan

c.     Okara è sabellunna kapèng 3 tamaso’ ....

(3)   oca’ sarojâ

d.    Okara è sabellunna kapèng 4 tamaso’ ....

(4)   saloka

 

Jâwâbhân:

a – (3)

b – (1)

c – (4)

d – (2)

 

6. SOAL ISIAN SINGKAT

Èyatorè maos bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!

Saka’ḍinto sè èlakonè Halim sè sabbhân arèna, lèbur abhânto ḍâ’ lalakonna rèng seppo, anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, bhâjheng sè asakola. Ngaonèngè ḍâ’ tèngka lako tor bâtegghâ Halim sè saka’ḍinto, sadhâjâ orèng sè ghâḍhuwân pottrè parabân samè buwâ cèlo’, .... terro amantowa. 

 

Panebbhus/ maksod sè cocok ka’angghuy ngèssè’è kakoranganna bâca’an kasebbhut sè aghuna’aghi bhângsalan èngghi ka’ḍinto ....

 

Jâwâbhân:

Ngalècèr

 

7.  SOAL URAIAN

Èyatorè maos bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!

Ani sareng Ana

         Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’ polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana kellas 2 SMP.  Sanaos satarètan nangèng ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’ rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo, jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.

          Manabi mangkadhâ asakola, Ana serrèng ta’ neḍḍhâ manabi taḍâ’ jhuko’na. Amarghâ ca’èpon Ani jhuko’ jhujhujjuna nasè’ sè tako’. Dhinèng Ani ta’ bâng-tobâng neḍḍhâ sabellunna mangkat asakola, dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi, amarghâ ghângan malorghâ ka gherrungan.

          È sèttong bâkto bâḍâ tatèngghun, èngghi ka’ḍinto addhuwân/ lomba thongthong. Sè kaḍuwâ amèt ḍâ’ rèng seppona nèngalana thongthong, kalabân atorra Ani, ’’Pa’, Bhu, manabi èparèngngaghi kaulâ terro nèngalana thongthong.’’ Eppa’na marèksanè, ’’È ḍimma Bhing?’’ ‘’È Songennep Pa’.’’ Atorra Ani. Dhinèng Ana namong neng-enneng, ta’ mator sama sakalè. Eppa’na aḍhâbu sambi aparèng obâng mènangka sango, ’’Iyâ Bhing, senga’ perrèng malang è songay, tè-ngatè è jhâlân yâ, sarta molèna jhâ’ lem-malem. Wa’ abhâreng anomma, anomma so bhibbhi’na nègghuwâ kèya.’’ ’’Èngghi Pa’.’’ Atorra  Ani. ’’Panjhennengngan ta’ ngoladhâna Pa’, Bhu?’’ Ani atanya. ’’Enjâ’ engko’ matoro’a ghuring gheḍḍhâng yâ. Nyaèna ampo kasokan polana.’’ Ḍhâbuna èbhuna. ’’Èngghi Èhu.’’ Atorra Ani.     

          Sè kaḍuwâ samè mangkat asareng anomma tor bhibbhi’na kaangghuy nèngal thongthong è kottha. Eppa’na tor emma’na Ani sareng Ana ongghu-ongghu ngastètè aburuk tor ajâgâ pottrana. Jhâ’ sakènga ta’ asareng anomma, sè kauḍuwâ ta’ èparèngngngaghi kaangghuy nèngal thongthong bâjâ malem. Amarghâ ghâḍhuwân pottra parabân ca’èpon eppa’na Ani bârâkay mowara, bhâbhâjâ, akantha nyabâ’ tellor è bâtton.

Èyatorè tantowaghi/ analisis oca’ lalongèt sè bâḍâ neng bâca’an kasebbhut tor jhârbâ’âghi artèna!

 

Jâwâbhân:

 

Oca’ Lalongèt

Macemma/ jenis

Artè

tèndhâk tandhukkèpon

Oca’ camporan sè ghâḍwân artè samè

 tèngka lako

anḍhâp asor

Oca’ camporan sè ghâḍwân artè samè

mamabâ abâ’, ta’ anggâ’/ ta’ sombong, sopan

akantha bhelling kaojhânan

Parèbhâsan

Na’-kana’ sè ta’ medḍhâs bârughân.

ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna

parèbhâsan

Satarètan sè ta’ paḍâ tabi’addhâ/ bâtegghâ.

jhuko’

Kèrata bhâsa

jhujhujjuna nasè’ sè tako’

Dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi.

Okara kakanthèn ghuru sowara. 

Manabi nedḍhâ ta’ ngantos jhuko’, sabâḍâna.

ghângan

Kèrata bhâsa

malorghâ ka gherrungan.

perrèng malang è songay

Bhângsalan

Tegghes/ artè= tètè

Panebbhus= tè-ngatè

matoro’a ghuring gheḍḍhâng

rora bhâsa

Matoro’a obâng makon pangobângè ghuring ghedḍhâng.

 

Sekian penjelasan dan contoh soal AKM untuk persiapan menghadapi EHB-BKS, semoga adik-adik yang saat ini kelas XII diberi kelancaran, ketenangan dan diberi petunjuk oleh Allah sehingga mendapat hasil yang maksimal dan memuaskan.

UNTUK PREDIKSI SOAL-SOAL EHB-BKS DITUNGGU POSTINGAN BERIKUTNYA YA….!

Komentar

Postingan populer dari blog ini

HASÈL PSAS BHÂSA MADHURÂ 2023-2024

HASÈL PSAS BHÂSA MADHURÂ 2023-2024 Nilai PSAS Bhâsa Madhurâ èyatorè ponḍhut è ka'ḍinto!

KISI-KISI PSAS BHÂSA MADHURÂ 2023-2024

KISI-KISI PSAS BHÂSA MADHURÂ 2023-2024 Ka'ator ḍâ' rèd-morèd SMADA SONGENNEP Kellas XI sè bhâḍhi ngèrèng ujiyân PSAS Bhâsa Madhurâ èyatorè ajhâr aḍhâsar kisi-kisi sè bhâḍhi kaator.  KISI-KISI PSAS Bhâsa Madhurâ èyatorè ponḍhut è ka'ḍinto! Jhâ' kantos kalèp (loppa), salaèn panjhennengngan ajhâr jhughân ataarèka kalabân taḍâ' bânnya'na adu'a, ngemmès kabellâsannèpon Ghustè Allah tor nyo'on ridâna orèng seppo ḍuwâ'. Sabellunna mangkat asakala jhâ' kalèp jhughân asallim ḍâ' rèng seppowèpon.  Ngatorè pojhi salamet, malar moghâ panjhennengngan kèngènga nilai sè saè tor bârokah. 

MODUL AJAR BAHASA MADURA

MODUL AJAR BAHASA MADURA Tan-tarètan sè bhuto conto modul ajar bhâsa madhurâ fase E (kellas X) èyatorè ponḍhut è bâbâ ka'ḍinto. Dhinèng modul ajar sè bhâkal ka'ator ka'ḍinto akor sareng CP sè ampon èsoson sareng Provinsi Jhâbâ Tèmor, akor sareng TP, ATP sè ampon èpaterbi' sabellunna neng blog ka'ḍinto.  MODUL AJAR BHÂSA MADHURÂ FASE E èyatorè ponḍhut è ka'ḍinto