MENGENAL BENTUK SOAL AKM LITERASI UNTUK PERSIAPAN EHB-BKS 2021
Selain belajar denan rajin dan berdo’a, tentu siswa-siswa kelas XII harus mengenal bentuk-bentuk soal AKM yang akan dilaksanakan bulan Maret mendatang yang yang diracik dengan nama EHB-BKS (EVALUASI HASIL BELAJAR BERBASIS KOMPUTER DAN SMARTPHONE) agar diri kalian lebih siap dalam menghadapi EHB-BKS sehingga mendapat hasil yang maksimal dan memuaskan. Maka dari itu, yuk baca penjelasan soal-soal AKM di bawah ini, lengkap dengan contohnya. Baca sampai selesai ya.......!
Adapun bentuk-bentuk soal-soal AKM adalah
sebagai berikut:
- Pilihan Ganda (PG)
Pada
soal PG ini tentu bukanlah hal yang asing bagi siswa, karena sebelum-sebelumnya
sudah biasa dilaksanakan, yaitu soal pilihan ganda yang memuat satu jawaban
yang benar. Pilihan yang tersedia yaitu
ada 5 (a, b, c, d, e). Jadi cukup memilih satu jawaban yang benar.
- Pilihan Ganda Kompleks (PGK)
Pada
soal PGK siswa disajikan beberapa pernyataan yang harus dijawab dengan memilih ya
atau tidak/ benar atau salah. Biasanya memilih tanda
cek (√) pada kotak, dan jawabân benar lebih dari satu jawaban.
- Menjodohkan
Pada
soal MENJODOHKAN siswa dituntut bisa menjodohkan, menyesuaikan, dan
menghubungkan dua pernyataan yang disediakan. Pertanyaan sebelah kiri berupa
pokok soal, sebelah kanan berupa jawaban. Jadi siswa memilih jawaban yang
sesuai dengan pertanyan atau pernyataan yang ada.
- Isian singkat/Jawaban singkat
Pada soal ISIAN SINGKAT siswa
harus menjawab dengan jawaban singkat. Jawaban singkat ini bisa berupa angka, nama/benda, kata-frase yang sudah pasti. Jadi jika jawabn salah tentu tidak ada
skor/ poin, berbeda dengan uraian.
- Esai/uraian
Pada soal ESAI/URAIAN siswa harus mejawab dengan soal-soal dengan jawaban yang terurai berdasarkan hasil analisis yang disajikan pada soal.
Catatan:
Semua soal AKM pasti didahului dengan stimulus (ada teks/gambar/grafik/tabel yang harus dibaca oleh siswa sebelum mennjawab soal).
Untuk lebih jelasnya silahkan baca contoh-contoh soal AKM di bawah ini. Tapi mohon maaf ya adik-adik, contohnya mapel Bahasa Madura.
CONTOH SOAL-SOAL AKM LITERASI
1. Pilihan Ganda (PG)
Èyatorè
maos bâca’an sè aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!
Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’
polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ
satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana
kellas 2 SMP. Sanaos satarètan nangèng
ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’
rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng
na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng
èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo,
jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.
Parèbhâsan
sè artè’èpon satarètan sè ta’ paḍâ bâtegghâ neng bâca’an è attas èngghi ka’ḍinto
....
a. polong eppa’ polong embu’
b. tèndhâk tandhukkèpon
c. akantha bhelling kaojhânan
d. ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna
e. cab-ocabhânna rèng seppo
Jâwâbhân : D
2. PILIHAN GANDA KOMPLEKS JAWABAN LEBIH DARI 1 (PGK-L1)
Èyatorè maos petthèghân bâca’an sè aghuna’aghi oca’
lalongèt ka’ḍinto!
Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’
polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ
satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana
kellas 2 SMP. Sanaos satarètan nangèng
ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’
rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng
na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng
èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo,
jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.
Manabi
mangkadhâ asakola, Ana serrèng ta’ neḍḍhâ manabi taḍâ’ jhuko’na. Amarghâ
ca’èpon Ani jhuko’ jhujhujjuna nasè’ sè tako’. Dhinèng Ani ta’ bâng-tobâng neḍḍhâ
sabellunna mangkat asakola, dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi
èjhuko’è bujâ cabbhi, amarghâ ghângan malorghâ ka gherrungan.
Sè tamaso’ kèrata bhâsa neng bâca’an è attas
èngghi ka’ḍinto ....
a. tèndhâk tandhukkèpon
b. jhuko’ (jhujhujjhuna nasè’ sè tako’)
c. akantha bhelling kaojhânan
d. marongghi (macalèrong ka ghighi)
e. ajm sapatarangan ta’ paḍâ buluna
Jâwâbhân :
B, D
3. PILIHAN GANDA KOMPLEKS BENAR SALAH (BS-1)
Èyatorè maos bâca’an ka’ḍinto!
Halim
mènangka sala sèttong na’-kana’ lancèng sè kaonang anḍhâp asor tor salagghi’
ngokowè tatakrama adhât parnata kona. Abâ’na salagghi’ kellas X SMA. Tèngka lakona saè jhughân bhâsana cè’
alossa. Abâ’na ta’ onèng masongkan pangghâliyânna rèng seppona. Ta’ onèng
rassana lècèk ḍâ’ rèng seppona jhughân ḍâ’ orèng laèn, amarghâ èmot ḍâ’ ḍhâbuna
guruna, jhâ’ orèng jhujhur matè ngojhur.
È
sèttong bâkto, sabellunna mangkat asakola, nèngalè emma’na maranta dhâghânganna
lajhu nyandher nolongè maranta. Emma’na pas aḍhâbu, "Ella ta’ osa na’,
bâ’na ḍâgghi’ tellat sè asakola’a." Halim ajâwâb, "Bhunten ta’
aponapa, Ma’."
Saamponna
lastrè sè nolongè, Halim nyongkem ḍâ’ rèng seppona, amèt kaangghuy mangkat
asakola. "Kaulâ mangkadhâ, Ma’." Emma’na aḍhâbu, "Iya Na’, perrèng
malang è songay, ngastètè è jhâlân yâ." Halim nyambhit polè,
"Èngghi ma’, jhughân kaulâ samangkèn ulangan Bhâsa Madhurâ, nyo’ona
du’aèpon malar moghâ kèngènga hasèl sè saè." Emma’na aḍhâbu polè,
"Iyâ na’, masthè, malar moghâ ollèya nilai bhâghus. Sènga’ yâ,
ngalakonè ulangan jhâ’ angkalowang kènè’, jhâ’ ru-kabhuru, ḍâgghi’
lalakonna bâ’na kerras ta’ akerrès."
Oca’ perrèng
malang è songay, angkalowang kènè’ neng bâca’an kasebbhut tamaso’ bhângsalan. Lerres ponapa sala?
Jâwâbhân :
Lerres (Benar)
4. PILIHAN GANDA KOMPLEKS BENAR SALAH LEBIH 1 JAWABAN (BS-L1)
Èyatorè maos bâca’an sè
aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!
Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan teppa’ polong eppa’ polong embu’. Ani sè
sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè bungso, amarghâ satarètan namong kaḍuwâ ta’
ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas 1 SMA, Ana kellas 2 SMP. Sanaos satarètan nangèng ta’ samè bâtek tor
tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’ rèng seppona
tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos, dhinèng Ana kabilâng na’-kana’ sè abâk
cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng sabâgiyân orèng èsambhât akantha
bhelling kaojhânan. Lerres ongghu cab-ocabhânna rèng seppo, jhâ’ ajâm
sapatarangan ta’ paḍâ buluna.
Manabi mangkadhâ asakola, Ana serrèng
ta’ neḍḍhâ manabi taḍâ’ jhuko’na. Amarghâ ca’èpon Ani jhuko’ jhujhujjuna nasè’
sè tako’. Dhinèng Ani ta’ bâng-tobâng neḍḍhâ sabellunna mangkat asakola,
dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi,
amarghâ ghângan malorghâ ka gherrungan.
È sèttong bâkto bâḍâ tatèngghun,
èngghi ka’ḍinto addhuwân/ lomba thongthong.
Sè kaḍuwâ amèt ḍâ’ rèng seppona nèngalana thongthong, kalabân atorra Ani,
’’Pa’, Bhu, manabi èparèngngaghi kaulâ terro nèngalana thongthong.’’ Eppa’na
marèksanè, ’’È ḍimma Bhing?’’ ‘’È Songennep Pa’.’’ Atorra Ani. Dhinèng Ana
namong neng-enneng, ta’ mator sama sakalè. Eppa’na aḍhâbu sambi aparèng obâng
mènangka sango, ’’Iyâ Bhing, senga’ perrèng malang è songay, tè-ngatè è jhâlân
yâ, sarta molèna jhâ’ lem-malem. Wa’ abhâreng anomma, anomma so bhibbhi’na
nègghuwâ kèya.’’ ’’Èngghi Pa’.’’ Atorra
Ani. ’’Panjhennengngan ta’ ngoladhâna Pa’, Bhu?’’ Ani atanya. ’’Enjâ’
engko’ matoro’a ghuring gheḍḍhâng yâ. Nyaèna ampo kasokan polana.’’ Ḍhâbuna
èbhuna. ’’Èngghi Èhu.’’ Atorra Ani.
Sè kaḍuwâ samè mangkat asareng anomma
tor bhibbhi’na kaangghuy nèngal thongthong è kottha. Eppa’na tor emma’na Ani
sareng Ana ongghu-ongghu ngastètè aburuk tor ajâgâ pottrana. Jhâ’ sakènga ta’
asareng anomma, sè kauḍuwâ ta’ èparèngngngaghi kaangghuy nèngal thongthong bâjâ
malem. Amarghâ ghâḍhuwân pottra parabân ca’èpon eppa’na Ani bârâkay mowara,
bhâbhâjâ, akantha nyabâ’ tellor è bâtton.
Talèktèghi
Jhâjhârbâ’ân è bâbâ ka’ḍinto.
Tantowaghi lerres
sala!
No |
Jhâjhârbâ’ân |
Pèlèyan |
|
Lerres |
Sala |
||
a |
Akantha
bhelling kaojhânan tamaso’ parèbhâsan.
|
|
|
b |
Anḍhâp
asor tamaso’ oca’
camporan sè ghâḍhuwân artè tabhâlik. |
|
|
c |
Perrèng
malang è songay tamaso’
parèbhâsan. |
|
|
d |
Tèndhâk
tandhuk tamaso’ contona oca’ camporan sè ghâḍhuwân artè
samè. |
|
|
Jâwâbhân :
2a lerres (benar)
2b sala (salah)
2c sala (salah)
2d lerres (benar)
5. SOAL MENJODOHKAN
Èyatorè maos bâca’an sè
aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!
Halim
mènangka sala sèttong na’-kana’ lancèng sè kaonang anḍhâp asor (1) tor salagghi’ ngokowè
tatakrama adhât parnata kona.(2)
Abâ’na salagghi’ kellas X SMA. Tèngka
lakona saè jhughân bhâsana cè’ alossa. Abâ’na ta’ onèng masongkan
pangghâliyânna rèng seppona. Ta’ onèng rassana lècèk ḍâ’ rèng seppona jhughân ḍâ’
orèng laèn, amarghâ èmot ḍâ’ ḍhâbuna guruna, jhâ’ orèng jhujhur matè ngojhur. (3)
È sèttong bâkto, sabellunna mangkat asakola, nèngalè emma’na
maranta dhâghânganna lajhu nyandher nolongè maranta. Emma’na pas aḍhâbu,
"Ella ta’ osa na’, bâ’na ḍâgghi’ tellat sè asakola’a." Halim ajâwâb,
"Bhunten ta’ aponapa, Ma’."
Saamponna
lastrè sè nolongè, Halim nyongkem ḍâ’ rèng seppona, amèt kaangghuy mangkat
asakola. "Kaulâ mangkadhâ, Ma’." Emma’na aḍhâbu, "Iya Na’,
perrèng malang è songay,(4)
ngastètè è jhâlân yâ." Halim nyambhit polè, "Èngghi ma’, jhughân
kaulâ samangkèn ulangan Bhâsa Madhurâ, nyo’ona du’aèpon malar moghâ kèngènga
hasèl sè saè." Emma’na aḍhâbu polè, "Iyâ na’, masthè, malar moghâ
ollèya nilai bhâghus. Sènga’ yâ, ngalakonè ulangan jhâ’ angkalowang kènè’,(5) jhâ’ ru-kabhuru, ḍâgghi’
lalakonna bâ’na kerras ta’ akerrès."
Èyatorè tantowaghi pasanganna ra-okara sareng ca’-oca’ è bâbâ ka’ḍinto
kalabân lerres!
Ra-okara |
Ca’-oca’ |
a. Okara è sabellunna kapèng 1 tamaso’ .... |
(1)
okara kakanthèn |
b. Okara è sabellunna kapèng 2 tamaso’ .... |
(2)
bhângsalan |
c. Okara è sabellunna kapèng 3 tamaso’ .... |
(3)
oca’ sarojâ |
d. Okara è sabellunna kapèng 4 tamaso’ .... |
(4)
saloka |
Jâwâbhân:
a – (3)
b – (1)
c – (4)
d – (2)
6. SOAL ISIAN SINGKAT
Èyatorè maos bâca’an sè
aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!
Saka’ḍinto sè èlakonè Halim sè sabbhân
arèna, lèbur abhânto ḍâ’ lalakonna rèng seppo, anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos,
bhâjheng sè asakola. Ngaonèngè ḍâ’
tèngka lako tor bâtegghâ Halim sè saka’ḍinto, sadhâjâ orèng sè ghâḍhuwân pottrè
parabân samè buwâ cèlo’, .... terro amantowa.
Panebbhus/ maksod sè cocok
ka’angghuy ngèssè’è kakoranganna bâca’an kasebbhut sè aghuna’aghi bhângsalan
èngghi ka’ḍinto ....
Jâwâbhân:
Ngalècèr
7. SOAL URAIAN
Èyatorè maos bâca’an sè
aghuna’aghi oca’ lalongèt ka’ḍinto!
Ani sareng Ana
Ani sareng Ana aropa’aghi tarètan
teppa’ polong eppa’ polong embu’. Ani sè sarèyang, dhinèng Ana mènangka sè
bungso, amarghâ satarètan namong kaḍuwâ ta’ ghâḍhuwân tarètan polè. Ani kellas
1 SMA, Ana kellas 2 SMP. Sanaos
satarètan nangèng ta’ samè bâtek tor tèndhâk tandhukkèpon. Ani kasambhât
na’-kana’ sè toro’ oca’ ḍâ’ rèng seppona tor anḍhâp asor ḍâ’ pasèra’a bisaos,
dhinèng Ana kabilâng na’-kana’ sè abâk cengkal ḍâ’ rèng seppona, mèlana sareng
sabâgiyân orèng èsambhât akantha bhelling kaojhânan. Lerres ongghu
cab-ocabhânna rèng seppo, jhâ’ ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna.
Manabi mangkadhâ asakola, Ana serrèng
ta’ neḍḍhâ manabi taḍâ’ jhuko’na. Amarghâ ca’èpon Ani jhuko’ jhujhujjuna nasè’
sè tako’. Dhinèng Ani ta’ bâng-tobâng neḍḍhâ sabellunna mangkat asakola,
dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi,
amarghâ ghângan malorghâ ka gherrungan.
È sèttong bâkto bâḍâ tatèngghun,
èngghi ka’ḍinto addhuwân/ lomba thongthong.
Sè kaḍuwâ amèt ḍâ’ rèng seppona nèngalana thongthong, kalabân atorra Ani,
’’Pa’, Bhu, manabi èparèngngaghi kaulâ terro nèngalana thongthong.’’ Eppa’na
marèksanè, ’’È ḍimma Bhing?’’ ‘’È Songennep Pa’.’’ Atorra Ani. Dhinèng Ana
namong neng-enneng, ta’ mator sama sakalè. Eppa’na aḍhâbu sambi aparèng obâng
mènangka sango, ’’Iyâ Bhing, senga’ perrèng malang è songay, tè-ngatè è jhâlân
yâ, sarta molèna jhâ’ lem-malem. Wa’ abhâreng anomma, anomma so bhibbhi’na
nègghuwâ kèya.’’ ’’Èngghi Pa’.’’ Atorra
Ani. ’’Panjhennengngan ta’ ngoladhâna Pa’, Bhu?’’ Ani atanya. ’’Enjâ’
engko’ matoro’a ghuring gheḍḍhâng yâ. Nyaèna ampo kasokan polana.’’ Ḍhâbuna
èbhuna. ’’Èngghi Èhu.’’ Atorra Ani.
Sè kaḍuwâ samè mangkat asareng anomma
tor bhibbhi’na kaangghuy nèngal thongthong è kottha. Eppa’na tor emma’na Ani
sareng Ana ongghu-ongghu ngastètè aburuk tor ajâgâ pottrana. Jhâ’ sakènga ta’
asareng anomma, sè kauḍuwâ ta’ èparèngngngaghi kaangghuy nèngal thongthong bâjâ
malem. Amarghâ ghâḍhuwân pottra parabân ca’èpon eppa’na Ani bârâkay mowara,
bhâbhâjâ, akantha nyabâ’ tellor è bâtton.
Èyatorè tantowaghi/ analisis oca’ lalongèt sè bâḍâ neng bâca’an kasebbhut tor jhârbâ’âghi artèna!
Jâwâbhân:
Oca’ Lalongèt |
Macemma/ jenis |
Artè |
tèndhâk tandhukkèpon |
Oca’
camporan sè ghâḍwân artè samè |
tèngka lako |
anḍhâp asor |
Oca’
camporan sè ghâḍwân artè samè |
mamabâ abâ’, ta’ anggâ’/ ta’ sombong, sopan |
akantha bhelling
kaojhânan |
Parèbhâsan
|
Na’-kana’
sè ta’ medḍhâs bârughân. |
ajâm sapatarangan ta’ paḍâ buluna |
parèbhâsan |
Satarètan
sè ta’ paḍâ tabi’addhâ/ bâtegghâ. |
jhuko’ |
Kèrata
bhâsa |
jhujhujjuna nasè’ sè tako’ |
Dhibi’na ta’ nampèk, sanaos ngan-ghângan marongghi èjhuko’è bujâ cabbhi. |
Okara
kakanthèn ghuru sowara. |
Manabi
nedḍhâ ta’ ngantos jhuko’, sabâḍâna. |
ghângan |
Kèrata
bhâsa |
malorghâ ka gherrungan. |
perrèng malang è songay |
Bhângsalan
|
Tegghes/ artè= tètè Panebbhus= tè-ngatè |
matoro’a ghuring gheḍḍhâng |
rora
bhâsa |
Matoro’a
obâng makon pangobângè ghuring ghedḍhâng. |
Sekian penjelasan dan contoh soal AKM untuk
persiapan menghadapi EHB-BKS, semoga adik-adik yang saat ini kelas XII diberi
kelancaran, ketenangan dan diberi petunjuk oleh Allah sehingga mendapat hasil
yang maksimal dan memuaskan.
UNTUK PREDIKSI SOAL-SOAL
EHB-BKS DITUNGGU POSTINGAN BERIKUTNYA YA….!
Komentar
Posting Komentar